IN G-TOWN YO

Tidigare i veckan har jag prommat till skolan i regnrusket, försökt klippa Alex hår med köksax (resultatet behöver inte redovisas och så blev jag och Alexandra bjudna på smörgåstårtslunch hos Isabelle. Härligt värre!

Men nu sitter jag på tåget tillbaka mot öret efter en helg i Gävle. Så härligt har det varit!
I torsdags åkte jag och tränade med mamma och Helena innan jag åkte ner på stan för en middag på helt enkelt med Stina och Mathilda. Himla mysig middag med fina vänner!

På fredagen fortsatte jag och Emma vår frukosttradition på elite, vilket såklart var en superduperbra start på dagen! Sen drev jag omkring på stan i väntan på att luncha med fina mami, en god sallad på flanör satt fint. Sen promenerade jag runt i soliga bouloungern ett tag innan jag mötte upp Sofia. Det hade gått allt för lång tid sedan sist och åh, vilket härligt återseende det var. Efter våra timmar på stan gick jag hem med en sån varm känsla i hjärtat, så underbart. På kvällen kom Elin över för thaimat, massa prat och lite halvhjärtat filmtittande med ett spontant gästspel från pappas håll. Bra kväll, och bra dag!

I lördags promenerade jag och mamma till Hedvigs trädgård för en lunch och promenerade sen tillbaka hem. Blev en bra kombo med både friskt luft, motion och god mat! På eftermiddagen åkte jag och Sofia till Erika, som nu äntligen kommit hem från LA! Efter hela 14 långa månader fick vi träffas igen! Hon fyllde dessutom år (22, hur gamla börjar vi bli egentligen??) så vi och resten av gästerna blev bjudna på en massa god mat och bra sällskap. Mot slutet av kvällen var det bara vi tre igen, soffan, erkan och jag. Precis som förr! Och precis som alltid slutade kvällen med att hela telefonen fylldes av fula bilder, klassiker. Mitt i allt påbörjades en mattelektion, ledd av Sofia med Erika som mönsterelev. Jag blev uttråkad och tog mest bilder på dom med syfte att fördriva tiden haha. Men en sån fin kväll ändå, och fina fina vänner.

Idag har jag haft en otroligt lugn dag, med en PW i blåsten och ett bad. Jag och pappa kollade även på Örebro-GIF på tv, där Jacob fick spela från start! Superkul! Mindre kul var det dock att GIF förlorade matchen...

Nu sitter jag som sagt på tåget, och om några timmar är jag hemma igen. Blir knas när man har två "hemma" haha. Ser fram emot att få krama om Alexander!

GOTT Å BLANDAT

Hörrni det har hänt en del sen sist. Kör en liten update med bilder!

Följt lillebrors framfart i GIF-tröjan både på webben och framför datorn i skolan. Dutti kille!

Fått fina rosor av världens bästa...

...och firat alla hjärtansdag med en promenad till kärleksstigen och otroligt god mat!

Firat Alexandras födelsedag med lunch, tårta, katter och underbara tjejer

Ätit tacosmiddag

Tappat ut makaroner över hela köket. Inte lyckat

Ätit middag på Texas Longhorn och ÄNTLIGEN fick jag se trevligt folk på bio! Fantastisk film!!!

Men framförallt har sen sista tiden dominerats av det faktum att vi ska flyttaaaaa!! I juni får vi flytta in i vår nya lägenhet, och det ska bli så himla underbart! Längtarlängtarlängtar.

I helgen har vi haft besök av familjen Junno, som just har påbörjat resan hem mot Gävle igen. Igår var vi en sväng till Marieberg innan vi åkte till gustavsvik för att bada. Vi var inte de enda som tänkt så, proppat med folk var det! Men kul ändå, och snacka om att man var slut i kroppen sen. På kvällen gick jag och Alex till pitchers för att ta nåt att dricka och kolla på Brynäs en stund medan vi väntade på Junnos. Sen åt vi middag på en grekisk restaurang, fick vänta galet länge på maten men guuud vad gott det är där alltså! Mmmmm. Idag kom de hem till oss och blev bjudna på lite paj, innan de återvände hemåt. En härlig helg!

Resten av dagen kommer nog bestå av lite skidor på tv, en promenad och kanske lite pluggande. Typisk söndag!