COUNTDOWN

Några dagars update att ta igen då. Ber om ursäkt för bristfälligt bloggande, men det är inte så himla kul när man konstant får kriga för vettigt internet. 

I onsdags bjöd jag över Cecilia på pannkakslunch! Det var mums. Hon hängde kvar sedan och lekte lite med mig och Rose. Blev en trevlig onsdag. 
Dimmigt var det också 

Torsdagen var en jobbardag rakt igenom. Rose hade studiedag så jag började åtta på morgonen, och dessutom var Jamie och Steph på julfest på kvällen så jag var alltså i tjänst halva natten dessutom. Vi började dagen med att bara hänga runt i mjukiskläder och kolla på tv. Mjukstart delux. Sedan gick vi till affären för att handla lite, det väntades bak! Dock hittade vi inte det som behövdes så istället för mjuk pepparkaka blev det citroncupcakes. Alltid mysigt att baka med Rose, och de blev helt okej! Lite onödigt torra kanske, men skyller på att ugnen är omöjlig att förstå sig på. Efter lunch kom Cecilia på besök. Hon skulle nämligen göra oss sällskap till eftermiddagens fotbollsträning! Skönt med lite sällskap, en timme ute i kylan blev mindre jobbig.  Cecilia stannade på middag också och sen hade jag och Rose lite mystid i soffan innan hon slocknade i mitt knä. Gosigt. Spenderade sen resten av kvällen framför celebrity juice med popcorn. Söta popcorn dock, så äckligt egentligen. Hade på eget salt också och då blev det okej. Men seriöst, sött popcorn? 




När Rose spenderar misstänksamt lång tid inne på toan är det något sånt här man kan lita på att man möts av

Igår gav jag mig iväg på julklappsrunda nummer två. Totalt fiasko. Hittade inget. På eftermiddagen gjorde jag inte många knop. Vi kollade lite på tv och byggde med klossar, sen somnade hon i min säng. Till slut lyckades jag få liv i henne igen, och sen hanns det inte med så mycket mer. Gjorde mig i ordning och tog bussen in till stan med Karoliina. Vi åt middag och hade det allmänt trevligt! Vi mer eller mindre våldgästades av en ensam ung tjej som satt vid bordet bredvid och ville prata av sig. Hon hade minst sagt haft en jobbig dag, hennes mamma hade fått veta att hon hade fått cancer för tredje gången, hennes bästa vän hade lämnat henne inne på en toalett när hon grät över beskedet och nu satt hon där och drack vin och åt oliver i väntan på hennes andra kompisar. Tyckte såklart väldigt synd om henne, men hon var väldigt märklig. Väldigt. Ett mycket oväntat litet inslag i vår kväll, haha. Kom hem vid tolv efter en låååång bussresa hem och stupade i säng. 



Idag ska jag roa mig med lite städning och sedan göra ett nytt försök med julklapparna. Måste hitta! Ikväll kommer Cecilia hit, det är final i xfactor, det måste vi ju se!

LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: ERIKA EDORSSON

haha fan va random tjej! Askul att sånt ens kan hända. Fast synd om henne såklart!

2013-12-14 @ 19:58:03
URL: http://edorsson.blogg.se

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0