HÖST I DECEMBERKYLAN

De senaste dagarna har jag mest drivit omkring, men det är väl som vanligt egentligen hehe. I onsdags åkte jag och handlade för den här familjen har fan inget hemma i kylskåpet. Tog mig friheten att köpa lite nytt. Gjorde egen potatis- och purjolökssoppa till lunch men trots att jag följde recepten till punkt och pricka blev den sjukt vattnig! Måste göra den igen och ändra lite. Men Rose gillade den ändå, så det var bra. 

Igår hann jag med att skypa med Alex, bra samtal och stor saknad. Sen packade jag i ordning en väska och hetsade iväg på fotboll med Rose. Man vet aldrig när bussarna går så vi stressar som satan och ibland (som igår) kommer vi fram 25 minuter innan det börjar. Men har man otur kommer vi bara fem minuter innan, och då blir det körigt att hinna byta om. Men igår var vi som sagt tidiga, tur då att tränarna är hur trevliga som helst så vi har något att roa oss med. Två killar från Birmingham som åker runt lite överallt här i England och tränar barn. Vilket tålamod de har alltså, herregud. Träningen igår var ute, vilket inte var kul. Som tur var har de tak över planen, för det regnade, men det blåste dessutom galet mycket så det blev sviiiinkallt fastän jag klätt på mig bra. Uscha, kylan är verkligen annorlunda här än hemma. Vinden gör det så mycket kallare, och det blåser i princip alltid...

Vill också säga ett stort lycka till och kör hårt till min lillebror, som just nu är på sitt tredje landslagsläger! Vad stolt man blir över sin lilla svamp!

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna:
December och snart jul, då känns det skumt att man ser det här på marken istället för snö
Rose ritade en teckning till sin mamma och skrev sen det här, helt själv! För första gången skrev hon något utan hjälp från mig. Bra gjort för en fyraåring måste jag säga!
Mössa på för första gången gången när det var fotboll ute
Ytterst få som dök upp på träningen, i vanliga fall är de nästan dubbelt så många
Sofia skickade med en teckning till Rose i ett av hennes brev (precis, vi brevväxlar, KUNG) och när jag hade förklarat vad det var (tomten var lite för nytänkande för hennes lilla hjärna) tyckte hon att den var såååå fin. Så tack för den soffis! Hoppas det är lugnt att jag visar den här hehe 


LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: Soffan

Hahaha men sötaste!! Jaa jag tänkte att jag är så värdelös på att göra ansikten så jag löste det på annat sätt hehe. Skönt att hon tyckte om den! (Extra stolt är jag över glittret på granen)

2013-12-06 @ 21:05:09

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0