HALF TERM

Okej, så jag har en del att ta igen alltså. Rose hade höstlov, så den veckan var fullspäckad av saker!

Måndagen spenderade vi främst i soffan, då hon var sjuk med feber och magont. Hon sov mycket under dagen och hade ingen ork, så den var väldigt slapp (och skön hehe). 

tisdagen åkte vi till national history museum. Först och främst skulle vi åka buss och tunnelbana, vilket Rose var helt lyrisk över. Sedan köade vi i tusen år innan vi fick komma in och kolla på djur, stenar, återvinningsgrejer och gud vet allt. Rose var mest intresserad av dinosaurierna, och in till dem var det en halvtimmes kö..efter en kvarts köande var Rose helt slut (och uttråkad) och hela vistelsen inne hos dinosaurierna var ganska hemsk. Hon ville bara åka hem men vi kom inte ut för vi var fast i en låååång kö. Det blev många timmar ute så när vi väl kom hem var lillan helt slut, haha så go. 



Onsdagen var mestadels ledig för mig. Vid tio blev hon upplockad av en kompis till familjen och sedan började jag jobba igen runt fem. Under mina lediga timmar uträttade jag ärenden och sånt där ni vet. 

Torsdagen blev en lugn och mysig dag. Vi pysslade lite och bakade chokladbollar. Muuuums. På kvällen gick vi över till vår indiska granne (vars namn jag nu kan uttala men absolut inte stava) som hade bjudit med oss på en trick or treat-runda med hennes brorsdöttrar. Det var första gången Rose firade halloween så det hela var väldigt spännande för henne. Det var inte direkt så att de klädde ut sig, utan de sminkades mest bara lite konstigt, rufsade till håret och så var det klart haha. De fick ihop en massa godis och Rose var överlycklig över att ha hittat nya kompisar. 



fredagen åkte vi till Hamley's, en enorm (och dyr) leksaksaffär på Regents street. Rose älskar att bara gå omkring där, men idag fick hon även spendera 10 pund från sin spargris. Efter över en timme där inne bestämde hon sig för en liten gullig mjukishund och så började bussresan hem. Vi åt lunch på bussen, vilket nog var en av dagens höjdpunkter för Rose. Lunch! På bussen! Vilken grej alltså. På eftermiddagen gick vi över till indiska grannen så Rose fick leka med tjejerna. Två timmar blev hon där och sedan var det inte mycket kvar av dagen. 


Hela veckan, förutom onsdagen då, jobbade jag halv nio till halv åtta ungefär. Det var jobbigt. Så jag såg fram emot en lugn helg, vilket det delvis blev, men delvis inte. Men det tar jag i ett annat inlägg!
Trackback
RSS 2.0