SKAM DEN SOM GER SIG

Igår hade jag en bra dag! Först och främst lyckades jag äntligen hitta en skön, enkel bh som jag letat efter hur länge som helst. Har alltid tänkt att Victorias secret har varit överskattat men nu insåg jag att deras grejer sitter som en smäck! 

Jag lyckades dessutom få med Rose till parken efter skolan! Halleluja! Det har alltså inte hänt på fyra månader. Varje gång jag sagt det har hon börjat gråta, men igår var jag så urless på att göra exakt samma saker varje dag, så idag tvingade jag henne dit och lockade med en godis om hon skötte sig, och då gick det bra. Och precis som jag trodde så hade hon jättekul och vill göra det idag igen. Mission accomplished! Så nu ska vi försöka göra det så ofta det går, men eftersom jag befinner mig England kommer regnet sätta käppar i hjulet för oss en hel del. Men från och med nu ska vi ut minst en gång i veckan. Den här ungen är aldrig ute med sina föräldrar heller så det är väl inte så konstigt att hon vägrat innan. 
Tack vare vår stund i parken blev både hon och jag på jättebra humör och hade en härlig eftermiddag ihop, bästa på länge. Tills hon bröt ihop när vi borstade tänderna. Hon bara grät och grät i längtan efter sin mamma och hon var helt otröstlig. Det gjorde så ont i hjärtat på mig. I vanliga fall kan jag få henne glad väldigt snabbt igen, men igår grät hon i åtminstone tio minuter innan jag lyckades få henne lugn. Stackars flicka. Alla dessa barn som har en au pair träffar sina föräldrar alldeles för lite, det är så synd om dem tycker jag. Rose kallar allt oftare mig för mamma, eftersom jag spenderar mer tid med henne än vad hennes mamma gör. Usch, så sorgligt. 



Nu ska jag snart dra mig iväg mot gymmet och sen unna mig en lunch på cafet. Vi har Lee här idag, den trofaste byggarbetaren som lagar det mesta i det här sjukt dåliga huset. Idag byter han fönsterbrädor (tror jag, nåt med fönster i alla fall hehe) och det låter så stöööööört illa så jag ska försöka hålla mig undan tills han är klar. Sen hoppas jag att vi klarar oss från regn så vi kan leka i parken igen, och äta pannkakor till middag. Pannkaksonsdag!

LÄTTA DITT HJÄRTA

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0