2013 - ANDRA DELEN

I juni fick jag vara med och fira både bästa väns och mitt hjärtas student. Var sjuk och mådde mentalt dåligt över att se dem vara i studentlyckoruset och bli så brutalt påmind om att det kapitlet i mitt liv definitivt var över då, men var samtidigt så glad och stolt över dem. Firade midsommar i stugan med familj och vänner. Ombytta roller då samtliga ungdomar över 18 fick sköta bilkörningen haha. Inget mig emot då en lång arbetsdag väntade. Åkte till Mallorca med min fina familj en vecka. Sol, bad, god mat, träning och kvalitetstid, en bra semestervecka. 

Under juli månad hade jag bland annat picknick på hemmaplan med soffis i solnedgången. En dag på Furuvik med Alex och hans kusinbarn. Fick äntligen åka extreme med skräckblandad förtjusning. Hade en riktigt bra dag! En ledig dag spenderades i solen på fjärran med soffan och erkis. Spenderade ett par fantastiska (dock ganska kyliga) dagar i stugan med Alex. God mat, bad, stunder ute med båten och en massa mys. Vi två åkte även till Stockholm över en helg, bodde på hotell, shoppade, åt mat, gick på grönan och njöt av varandras sällskap. Så härligt. 

I augusti var det mycket jobb på schemat. Men några lediga dagar hade jag, och en av dem spenderade jag återigen på Furuvik med Alex och den andra lilla familjen Hjelte. Kvalitetstid med min prinsessa och bästa Danne och Stina. Parken höll även reggaefestivalen under augusti, långa arbetspass men lärorika och underhållande. Fick slutgiltigt besked om mitt au pairande, äntligen hittade jag en familj och äventyret hade börjat. Åkte ut till Gåsholma med Sofia för en avslappnande dag där. Alexander lämnade Gävle och tryggheten bakom sig och flyttade till Uppsala för att plugga teknisk fysik. 

I september var jag barnvakt åt Tuva några gånger, otroligt mysigt. Spenderade även mycket tid i Uppsala hos Alex, vilket jag verkligen tyckte om. Hade galamiddag med hela furuviksgänget på Furuviks brygga. Hade en sista utekväll i Gävle innan flytten med mina bästa vänner. Ett hejdåfika med mina gymnasievänner, ett tårfyllt sådant. Färgade håret på mig och Erika (efter mer eller mindre hot från min sida) och sa hejdå till henne och soffan. Många tårar men samtidigt en  vetskap om att de alltid finns där. En sista middag med min fina familj på Kalles. Enorm sorg och tårfyllda sista timmar med min älskade. För i slutet av september for jag iväg till London! Träffade min tillfälliga familj och bekantade mig med London. 




LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: ERIKA EDORSSON

Efter ditt hot är jag nu fast i den här färga-håret-skiten haha! Känner att jag inte kan ha min naturliga färg längre ;)

Svar: Hehehe ooooopsie! ;)
JOSSAN

2014-01-09 @ 22:58:59
URL: http://edorsson.blogg.se

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0