2013 - TREDJE DELEN

Oktober bjöd på mycket jobb, det var mycket att lära sig och mycket att anpassa sig till. Jag träffade även Stina och Cecilia från Gävle och hängde med dem några gånger. Började på riktigt accepteras av Rose. Hon och jag var iväg på museum en dag och bakade lite kladdkaka. Alex kom hit för en långweekend och jag hade en av de bästa helgerna i mitt liv. Jag var så lycklig och mådde så bra av att ha honom hos mig. Åkte återigen på museum med Rose, gjorde lite utflykter med henne och bakade chokladbollar under höstlovet. 

Började november med att glida runt i min nya monsterpyjamas som jag älskar. Var på museum och åt middag med Cecilia. Hade picknick i Hyde park med Frida och Linnea en otroligt solig och varm söndag. Köpte ett par dr martens, som jag i princip har bott i sen dess. Jag var på filmpremiär på Leicester square och kollade på frozen. Lekte såklart mycket med Rose och introducerade henne till nagellack. Min familj kom på besök över en helg i slutet av november också. Shopping, fotboll, massa mat, London eye och hotellnätter bjöds det bland annat på då. Himla härligt var det. 


I december var jag besatt av att hitta en adventsljusstake till mitt rum. Gick inte så bra. Rose tränade många fotbollspass utomhus vilket inte var så mysigt. Började försöka träna lite mer på hemmaplan. Umgicks mycket med Cecilia under den här tiden också. Julen började ta form här, dock utan varken snö eller mörker. Bakade cupcakes med Rose en ledig skoldag. Jag var ute och åt med Karoliina en kväll och fick sannerligen oväntat besök vid bordet. Fick sötaste kortet från Rose och vi pysslade en del tillsammans. Fick åka hem på julsemester och var otroligt glad över det! Besökte jobbet, åkte till Uppsala tur och retur, käkade jullunch och hade julklappsbyte de första dagarna. Spenderade mycket tid med Alex. Julafton var en lugn och mysig dag hemma med fina julklappar och god mat. Ute i stugan en dag, utgång med bästa vänner för att fira in min tjugoårsdag och en födelsedag som inte blev som planerat. En magsjuk pojkvän vilket ledde till att vi fick spendera ytterligare en av mina födelsedagar ifrån varandra. Mysiga dagar i stugan sen med min pojke, och några dagar senare var det jag som var sjuk istället. Det ledde till en något kaosartad nyårsafton, men till slut hamnade jag ute i Axmar med mina gamla gymnasievänner. Ett nyktert nyår då jag körde bil, men kunde inte ha haft det bättre. Fick avsluta natten med Alex dessutom, och inviga 2014 med honom vid min sida. 


Sådär. Till synes mer som hände i slutet av året än i början. Antingen beror det på alla bilder jag har på mobilen från det senare halvåret, eller så gjorde jag mer nu i slutet. Sannolikt att det rör sig om både och. 

LÄTTA DITT HJÄRTA

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0