LIVET EFTER DIG

Så, det här blir min första recension! Boken heter alltså Livet efter dig och är skriven av Jojo Moyes år 2012. Den utspelar sig i England och handlar i huvudsak om en tjugosjuårig kvinna som heter Lou Clark. Hon bor hemma hos sina föräldrar och hjälper till att försörja familjen med sin lön från caféet där hon jobbar. När hon plötsligt blir arbetslös letar hon desperat efter jobb, och till slut får hon helt oväntat jobb som sällskapsdam till en totalförlamad man. Han heter Will Traynor och är Lou's raka motsats. Innan en motorcykelolycka gjorde honom förlamad var han en framgångsrik affärsman, otroligt atletisk och äventyrlig med en enastående vacker flickvän. Lou tvingas hantera den dystre, cyniske och oförskämde Will, och beslutar sig för att ändra honom helt. Han i sin tur är fast besluten att få ett slut på sitt glädjelösa och instängda liv. De är båda envisa och vägrar ge upp sina beslut, och har ingen aning om hur starkt de kommer påverka varandras liv. 

Det här är en otroligt stark bok som verkligen griper tag i en. En väldigt annorlunda kärlekshistoria som behandlar stora och obekväma ämnen, men samtidigt har en lätt ton. Jag njöt av att läsa den här boken, det tog nog inte mer än två dagar innan jag hade läst klart de 398 sidorna. Den rörde mig till tårar och fick mig att börja tänka, vilket jag tycker kännetecknar en bra bok. Absolut läsvärd! Jag ger den fyra av fem läslöss (hehe). 


LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: ERIKA EDORSSON

Läslöss hahahaha! Det har jag aldrig hört förut :p

2014-01-13 @ 19:01:36
URL: http://kalifornication.blogg.se

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0