STOP DON'T SAY THAT IT'S IMPOSSIBLE

Något som är roligt med att jobba med barn, är allt humoristiskt de säger och gör. Jag tycker att Rose är en väldigt smart och logiskt tänkande fyraåring, men hon är ändå fyra, vilket verkligen märks ibland. Hon kommer ofta med väldigt orimliga förklaringar till saker som hon verkligen anser är det enda troliga. Som till exempel när hennes tröja var för kort i armarna. Hon menade då att det nog var så att den alltid varit för liten, bara det att vi inte tänkt på det. När jag ger förslaget att det kanske är hon som har växt lite, skakade hon bara på huvudet och såg på mig lite förstående, och sa att det lät konstigt och att det nog var mer som hon sa. Ganska underhållande att hon är så säker på sin sak. 
Och ibland när vi går hem från skolan så är månen synlig, och hennes kommentar då är samma varenda gång och så himla underbar tycker jag. "Looooook, the moon is following us!!!" Haha älskar det. 

Jag har introducerat Rose till lite svenska artister och annan musik än det Steph och Jamie lyssnar på (80- och 90-talsmusik). Sean banan är en favorit trots att hon inte fattar något, AKI med när solen går ner likaså. Men nya idolen är Eric Saade haha. Visade henne musikvideon för popular där han krossar glas i slutet, och det var en hit! Nu sjunger hon på både den och manboy mest hela tiden och vill både lyssna och kolla på dem. Så himla rolig! Här är några bilder jag försökte ta när hon lyssnade på manboy, men hon dansade konstant så det var lättare sagt än gjort. Rolig är hon i alla fall. Ibland. 





LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: ERIKA EDORSSON

haha tänker bara på mayboy mayboy you can call me mayboy!

2014-01-09 @ 12:52:19
URL: http://edorsson.blogg.se

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0