FAT TUESDAY EVERYONE!

Jag är inte direkt känd för att vara någon höjdare på att laga mat, och jag gör väldigt simpel mat åt Rose. Igår till exempel, då värmde jag upp lite kyckling som var kvar från helgen, gjorde en couscoussallad med morötter och selleri med lite sås till, vilket ändå är något av det mer avancerade jag gör här. När Rose nöjt sitter och tuggar i sig det där, för hon gillar ju allt bara det är ätbart, säger hon: Josie, I like this better than mummies food. Och jag ba, va, verkligen?? Helt chockad, Steph lagar ju fantastisk mat (oftast, med undantag för söndagens märkliga middag) och min mat är ju inte direkt märkvärdig. Den här gången var det ju inte ens jag som gjort kycklingen, det var Steph haha. Men joo, hon tyckte att jag gjorde couscous bättre än Steph vilket gjorde mig löjligt nöjd måste jag erkänna. Fast hon var väldigt noga med att jag inte fick berätta något för Steph, för då kunde hon bli ledsen. Jäkla gobit! Då gjorde hon min kväll betydligt bättre i alla fall, alltid något att vara bäst på att laga couscous liksom. 

Igår såg vi även en regnbåge när vi gick hem från skolan vilket vi båda blev helt överlyckliga för. När vi kommer hem ökade glädjen, för då såg vi inte en, inte två, inte tre, ytan fyra regnbågar!!! Tre i varandra och en bredvid. Älskar regnbågar!
Fick tyvärr bara med två av dem

Och idag är det fat tuesday! Självklart var jag tvungen att bjuda familjen på semlor, vore ju katastrof om jag åkte härifrån utan att de fick prova på det! Så idag åkte jag in till Scandinavian kitchen och köpte en kartong med härliga semlor. De var lite annorlunda är de klassiska, de här har vaniljsås också, inte lika gott men fullt godkända! Rose har ätit sin redan och älskade den, nu hoppas jag bara att de andra också uppskattar min fina gest. 


Slutligen tänkte jag också säga att jag lyssnade på brynäsmatchen på P4, vilken jävla kross!! Awesoooome. Men mannen som kommenterade matchen var inte lika awesome. Vet inte riktigt om han passar som kommentator, han hade dåligt tempo i sin rapport, och dessutom hade han lite problem med namnen. Sweatt hette nu Svett och Gunderson blev Gunnarsson. Nästan värre än när britterna kommenterade OS. 

LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: Laila hjelte

Härligt gumman . Ser fram emot att du kommer hem o lagar mat åt oss ! 😄 och vad härligt att du äntligen fick tag i semlor. Själv har jag klämt i mig två idag !👍 och ja jäklar vad mål det blev ikväll Heja Brynäs . Kanske för att brorsan var där o heja på 👍😄. Mamsen ❤️

2014-03-04 @ 22:27:56

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0