KAFFE MED RÅN

Kaffe med rån är skriven av Catharina Ingelman-Sundberg år 2012. 
Boken handlar om ett gäng pensionärer som är missnöjda med sin tillvaro på ålderdomshemmet, maten är trist, de får för lite motion och det ska hela tiden sparas pengar. De tror att de skulle ha det bättre sittande i fängelse, så vad gör de? De startar Pensionärsligan! Märtha, Snillet, Stina, Krattan och Anna-Greta tar in på lyxhotell för att lura några av de rika gästerna. Allt i ren Robin Hood-anda, de ska skänka bytet till bättre behövande så egentligen gör de ändå alla en tjänst. Med rollatorerna i högsta hugg sätter de igång planen, men saker och ting går inte som de tänkt sig och snart är Pensionärsligan indragen i den undre världen... Det är då det stora äventyret börjar på riktigt och ingen kunde ana vad som komma skulle. 

Den här boken är väldigt lättsam och går snabbt att läsa ut, man behöver inte tänka speciellt mycket för att hänga med. Jag blev dock ganska besviken, för jag såg fram emot en helt hysteriskt rolig bok men det var den tyvärr inte. Hade hoppats på att den skulle vara i klass med Hundraåringen eller En man som heter Ove, men det var den definitivt inte. Men jag tyckte att Svenska Dagbladet beskrev den väldigt bra: en lättsam och trivsam kriminalkomedi med hög mysfaktor. Precis så! Den var underhållande, jag drog absolut på smilbanden flera gånger medan jag läste, men inte tillräckligt för att få ett högt betyg. Vill man ha en bok att slappläsa på en solstol eller i hängmattan, är den här ett bra alternativ. Det krävs ingen direkt tankeverksamhet och det är inte en bok som man går runt och grubblar över efteråt. Jag ger den två av fem läslöss


LÄTTA DITT HJÄRTA

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0