WHAT UP, MUMMIES?

Igår tog jag mig in till Holborn för att göra ett besök på British museum. Otroligt fin byggnad!! Lätt värt att gå dit bara för att se själva byggnaden, speciellt när det är gratis. Tyvärr gick det inte att fånga bild, så det betyder att när ni kommer till London (för alla borde åka hit någon gång) så får ni ta er dit och kolla själva! British museum visar historiska ting från alla delar av världen; de första pengarna, antika hushållsattiraljer, statyer... Just igår startades också en utställning om vikingarna vilket jag tyckte var jättekul, det kändes väldigt intressant att få lära sig något om det, det ligger ju lite närmare mig än hur man gjorde skålar i Italien. Men då visade det sig att den utställningen kostade pengar... Och fullt så intresserad var jag inte! Istället drev jag omkring i den där stoooora byggnaden där man lätt kunnat spendera flera dagar för att se allt ordentligt och letade efter avdelningen om Egypten. Mumierna var ju utan tvekan mest spännande att se! 
Hann in en sväng på mitt favoritställe (host) primark för att köpa örhängen. Säga vad man vill om den butiken, men man kan få mycket för lite! Tio par örhängen för fyra pund. Örhängen?? Tänker ni, och jajamen. Jag fick plötsligt ett ryck och kände att det skulle vara kul att börja använda örhängen oftare. Så nu har jag nio par små som jag kan använda till vardags och ett par festligare. Kul! 



Här har vi Cleopatra i egen hög person, eller mumie




Igår var det även bokens dag här vilket innebar att alla på Rose's skola skulle klä ut sig till en karaktär i deras favoritböcker. Rose var självklart superman, trots att hon aldrig läst någon tidning eller bok om honom haha. Det var så himla kul att se alla barn! Att slippa se alla i grått, vitt och lila som skoluniformen går i, och istället mötas av Peter Pan, Snövit, Rapunzel och Harry Potter. Alla var sååå söta! 


Just nu samlar jag kraft för att laga lite mat, har precis kommit hem från gymmet efter ett mördande armpass. Jag får sällan träningsvärk nu för tiden (tro dock inte att jag förvandlats till Hulken, jag är fortfarande samma klenis), men har jag inte det imorgon är det något allvarligt fel! 
I eftermiddag väntar simning med Rose och sen pannkaksmiddag! 

LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: Stina

Hej Gullan!
Va fint du skrev om Tuvisen!!! Jag har varit i Norge med jobbet första halvan av veckan och inte hunnit läsa din blogg på länge... Men snart är du hemma igen - det ska bli mysigt! I morgon ska Tuvis hänga med SIN Laila och Roland, ha, ha! Och ja: när du kommer hem är det givet med Tuvamys!!!

Svar: Hej Stina! Ja snart är jag hemma, två veckor kvar nu!! Haha åh men gobiten då! Vad bra, massor med mys ska det bli! :) kram!
JOSSAN

2014-03-07 @ 14:56:42
Skrivet av: Laila hjelte

Ja imorn är det tuvadagen ! 👍👍👍ska bli sååå kul . Och nu vara två veckor till stora jossekommerhemdagen !!! Ser verkligen fram emot det . Men förstår inte hur du ska kunna skiljas från rose. Underbar unge! 😄💕kram

2014-03-07 @ 23:50:17

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0