YOU BETTER SHAPE UP

Hela den här veckan har ägnats till pluggande, ensam och tillsammans med pluggtjejerna. I måndags träffades vi alla fem i skolan och satt hela dagen och läste en massa. I tisdags tragglade jag på själv hemma och roade mig med att tvätta i pauserna. Onsdag och torsdag satt jag i skolan med Malin och Andrea och jobbade på bra, så när fredagen kom kände jag mig ganska redo. Det vara bara några saker jag inte ännu fått grepp om, men det var bara att hålla tummarna för att just det inte skulle komma på tentan. Men vilken hemsk fredagsförmiddag jag hade! Det borde vara förbjudet att sätta en tenta på eftermiddagen! Hela förmiddagen gick man ju bara runt och var nervös och orolig, aldrig har timmarna fram till lunch känts så långa. Men tentan kändes okej, jag skrev åtminstone så mycket jag kunde och gjorde så gott jag kunde. Nu är det bara att vänta tålmodigt på resultatet! 
Efter tentan följde jag med Alexandra hem för att andas lite, äta och byta om innan vi skulle iväg på tentafest med klassen. Blev bjuden på tacopizza och fick kolla ikapp lite på paradise haha, wihoo. Sedan blev vi upplockade av Andrea och åkte ut till universitetet, där vi mötte upp Malin. Sen blev det tentafest med tema vitt, där det spelades beerpong, olika lekar och tävlingar och mycket prat. Vi har ju knappt träffat klassen på det här sättet så det var många nya bekantskaper där. Jag pratade med en tjej för första gången då och en bit in i samtalet gick det upp för oss att vi båda kommer från Gävle. Så tokigt! Här har vi gått i samma klass i över en månad utan att veta det. Vi kom fram till att vi troligtvis spelat fotboll mot varandra genom åren, världen är bra liten! 
Efter en riktigt härlig kväll med bra människor fick jag sällskap av Malin och Andrea till bussen, så snällt! Efter allt som hänt, och som hela tiden händer här, vågar man inte röra sig ensam ute om kvällarna. Men jag kom hem helskinnad och somnade helt utmattad efter en mentalt jobbig, men bra, dag! 



Igår sov vi ut, så himla skönt att inte ställa någon klocka. Vi åkte sen ner på stan för att hämta ut Alex nya glasögon och gå på jeansjakt. Så kul att vi matchar med glajjor nu, haha. Sen blev det tacosmiddag, mmmmmums. Alltid en höjdare. 



Och idag har vi roat oss med storstädning, inte direkt kul men något som måste göras. Och jag vet inte vad det är, men ibland är det bara så härligt att städa. Bara känna att allt äckligt försvinner iväg, och att man gör något bra! Jag har också varit ute och sprungit idag, första gången på jag vet inte hur länge. Så det gick fruktansvärt dåligt. Men jag räknar inte resultat nu, jag räknar att jag väl kommer iväg. Så nu ska det banne mig bli ändring! Alex fick även för sig att jag skulle klippa hans hår idag, något som jag aldrig gjort förr. Dum. Idé. Alltså vilka skrattattacker och vilken ångest! Aldrig igen!! 
Nu har vi precis kollat på monsters university, riktigt rolig film, och ska snart sova. Imorgon börjar delkurs 2! 



LÄTTA DITT HJÄRTA

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0