LUSSE LELLE

Helgen har varit relativt lugn. I fredags hade jag föreläsning och sen på kvällen var det dags för högtidsfesten. Min kårsektion, corax, hade lucia. Så vi möttes upp, en blandning mellan lucior, tärnor, tomtar och stjärngossar, och slog oss ner i solen på en gräsmatta utanför campus. Drack glögg, lyssnade på julmusik och önskade varandra god jul. Kändes inte alls fel, i värmen och den strålande solen haha. Vi hade det supertrevligt och framåt tio åkte vi in till stan, till noise. Där hade jag dock inte så kul, så jag och en kille från gruppen gick till bussarna när vi båda tröttnat. Men innan krogen var det en riktigt härlig kväll!


Samtliga bilder har jag snott från insta och facebook hehe

I lördags åkte jag och Alex ner på stan och köpte en del tråkiga med viktiga småsaker som vi saknade hemma. På kvällen åkte vi tillbaka in och gick på bio, Let's be cops. Sjukt rolig film med skådisar från vår serie (new girl) som vi plöjer igenom just nu. Rekommenderas verkligen! 
Igår roade vi oss med städning, en maaaassa tvätt och en promenad i kvällssolen bland de fantastiska villorna som finns här i området. Försökte ta bilder men de visar inte alls hur fina husen är. Lagade riktigt god middag också. Vilken kock jag börjar bli, haha. 



Idag har jag träffat min seminariegrupp för att förbereda oss inför onsdagens seminarium, universitetstidens första "test". Läskigt. Sedan har vi haft föreläsning, hängde kvar ett tag i skolan för att vänta in Alex så vi kunde cykla hem tillsammans. Och som det har regnat idag!! Fyyyyyfan vad det öste ner när vi trampade hemåt idag. Var helt genomblöt när vi kom hem, trots min nya regnjacka. Galet. Nu är hösten här. 
Och alltså, det är inte okej hur trög min cykel är. Det hjälper kanske inte att det inte är någon luft i däcken just nu heller i och för sig, men man kommer ingenvart med den ändå. Så mamma och pappa, det önskar jag mig i julklapp. Eller present. En lättrampad cykel med cykelkorg. That's all I want for christmaaaaas! Och en lila contigomugg. Men that's all. 

LÄTTA DITT HJÄRTA
Skrivet av: Laila hjelte

Kul läsning ! Tack för julklappstips också . 😄👍 sköt om dej gumman ❤️

2014-09-08 @ 22:37:16

SHOOT MAN:

Namn:
REMEMBER ME?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

DINA ORD:

Trackback
RSS 2.0